reklama

Kto je vinný...

"..vylíž mi k...!, zaznelo z hlúčika asi trinásť až pätnásťročných chlapcov. "Ja radšej lížem p..."odpovedal agresívnejšou artikuláciou ďaľší chlapec. Ospravedlňujem sa, ale je to naozaj len pomerne tá slušnejšia časť rozhovoru žiakov, ktorý som si vypočula na autobusovej zastávke.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Po tele mi prebehli zimomriavky.
A v duchu som sa pýtala, ako sa budú títo chlapci správať k svojim partnerkám?
Ako ich poprosia o obed, ako ich pozvú na prechádzku?
A čo deti, budú počúvať takéto rozhovory v rodine?
Zo zamyslenia ma vytrhli dievčatá, ktoré prišli na zastávku
a nemali problém zapojiť sa do rozhovoru....
Rozhovor týchto detí bol popretkávaný "cudzími" slovami, ktoré tu nemôžem ani spomenúť.

Kto je vinný za takéto správanie:
média, ktoré servírujú zostrihmi správanie nás dospelákov tak,
že je tam viac pípania ako hovoreného slova ?Deje sa to každý deň!,
rodičia, ktorí nemajú čas, alebo nechcú vidieť správanie svojich detí?,
či my všetci, teda aj ja, ktorí prechádzame takéto správanie bez povšimnutia?
Priznám sa, aj ja som mlčala. Bála som sa, aby sa tá spŕška vulgarizmov neobrátila na mňa.

Nebolo by nič jednoduchšie ako ukončiť toto zamyslenie konštatovaním,
že dnešná mládež je agresívna, vulgárna.
Obávam sa však, že takéto schémy zvyčajne klamú.
Za agresívnejšou artikuláciou, vulgárnosťou sa veĺmi často skrýva plachosť
a strach z výsmechu či posmeškov,a tak teda tá vulgárnosť je možno iba ich ochranným sfarbením.

Tak vieme, ako je to s našimi deťmi,
Aké je ich postavenie medzi spolužiakmi?
Zaujímajú nás bytosti plné rozporov, otázok, neistoty?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Alebo dobrovoľne odmietame skutočnosť....

Hana Čulakova

Hana Čulakova

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Občas pracujúca dôchodkyňa. Neviem, robím preto, že si chcem niečo dokazovať, alebo zaháňam samotu, či motívom sú peniaze...?Ale práca ma zatiaľ baví a ja som sa v nej našla. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu